Jak ćwiczyć biceps?

przez | 4 października 2021
Zaczynając trening kulturystyczny na siłowni, dobrze jest się właściwie przygotować. W innym razie mogą zdarzyć się kontuzje, które na dłuższy czas przekreślą możliwość trenowania. Zamiast samodzielnego wykonywania skomplikowanych ćwiczeń, dobrze jest się zwrócić do fachowca, który pokaże jak ćwiczyć bezpiecznie i z efektami.

kulturysta

Autor: Hairy Jacques
Źródło: http://www.flickr.com

Na początku doświadczenia z treningiem kulturystycznym należy posłuchać swojego organizmu. Nie jest tak, iż przychodząc po raz pierwszy na siłownie, będziemy użytkować maszyny do ćwiczeń jak [pozostali, którzy trenują już dłuższy czas. Zapominając o rozgrzewce, łatwo nabawić się kontuzji, natomiast forsowanie nadmiernie własnego organizmu, by już podczas początkowych treningów dźwigać jak największe ciężary, skończyć się może w najlepszym razie tym, że następnego dnia nie będziemy mogli wstać z łóżka. Dla osób, które starają się ćwiczyć ponad swoje możliwości, czyha wiele urazów, które potem mogą nas wyeliminować z treningów na dłuższy czas. Nawet proste ćwiczenia na biceps, przeprowadzane bez przygotowania, mogą bardziej szkodzić niż pomóc. Nie należy również zapominać o regeneracji. Jeśli zaniedbamy cykle odpoczynku, efekty mogą postępować znacznie wolniej lub w ogóle przestać występować.

Startem przygody z treningami kulturystycznymi powinno być w szczególności poznanie każdej maszyny do ćwiczeń, za pomocą której będziemy przeprowadzać ćwiczenia. Organizm musi być przygotowany do ćwiczeń, ale do tych zdolności musi się zaadaptować. Wszystko to odbywa się przez stopniowe osiąganie odporności więzadeł, ścięgien i stawów. Panowanie nad oddechem również wymaga czasu. Przygotowując ciało do coraz większego nakładu pracy, po jakimś czasie zauważymy, że nawet trudniejsze ćwiczenia na biceps, stają się łatwe do wykonania. Właściwie jest zadbać o harmonogram treningowy, który będzie pomocny nam podczas treningu. Nie należy odstępować od zapisów, tylko ćwiczyć zgodnie z zaleceniami. W pierwszym etapie niezbędne okazuje się często skorzystanie z rady fachowca, który zademonstruje jak trenować i wypracować swoja technikę, która będzie przynosiła efekty. Coś dla ćwiczących: przeczytaj więcej.

Każdy plan ćwiczeń powinien określać cel, jaki chce się dzięki treningowi osiągnąć. Czy jest to przygotowanie do bardziej intensywnego treningu siłowego, zwiększenie wydajności do treningów siłowych czy przygotowanie do zwiększonej masy podnoszonych ciężarów, określenie celu zagwarantuje odpowiednie zaplanowanie przebiegu treningów. Dopełnieniem treningów powinna być właściwie zbilansowana dieta oraz zachowanie ciągłości, jaka ma cenny wpływ na skutki kulturystycznych treningów. Zobacz więcej: odnośnik.